Algemene Voorwaarden

Algemene voorwaarden Mirage/Denenter comm v.
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes en overeenkomsten betreffende de van goederen en/of
diensten door Denenter comm v. (zoals, doch niet beperkt tot, leveren van eten/dranken, verzorgen van festiviteiten en ter beschikking stellen
van personeel, ruimten en materialen). Afwijkende bedingen zijn enkel geldig voor zover uitdrukkelijk en schriftelijk aanvaard door Denenter
comm v.
2. De klant wordt door zijn bestelling geacht deze algemene voorwaarden te aanvaarden. Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op
eventuele algemene voorwaarden van de klant.
3. Indien een van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden nietig en/of onuitvoerbaar zou blijken, blijven de andere voorwaarden onverkort
van kracht en wordt de nietige/onuitvoerbare bepaling vervangen door een geldige en uitvoerbare bepaling die de strekking van de
oorspronkelijke bepaling zoveel mogelijk benadert.
4. Enkel het Belgische recht is van toepassing en alle eventuele geschillen behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbanken. Enkel de
rechtbanken van het arrondissement waar de maatschappelijke zetel van Denenter comm v. is gevestigd zijn bevoegd om kennis te nemen van
deze geschillen.
Prijzen en facturatie
5. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zijn alle aangegeven prijzen exclusief de toegepaste BTW.
6. Aangegeven prijzen zijn gebaseerd op de thans geldende kostprijsfactoren (onder meer prijzen van producten, materialen en loonkosten).
Indien deze wijzigingen ondergaan (zoals, doch niet beperkt tot, prijsstijgingen op de markt, bijkomende taksen of toegenomen uurlonen)
behoudt Denenter comm v. zich het recht voor om de prijzen te verhogen.
7. De gegevens vermeld op de bestelbon worden aanzien als de facturatiegegevens. Eventuele specifieke instructies inzake facturatie (zoals
vermelding van ordernummers of opsplitsing van facturen) dienen schriftelijk te worden gemeld en dit uiterlijk op moment van bestelling. Bij
eventuele aanpassingen ingevolge laattijdige instructies, behoudt Denenter comm v zich het recht voor om administratieve kosten aan te
rekenen.
8. Indien de klant een feitelijke vereniging is, is de ondertekenaar van de bestelbon hoofdelijk gehouden tot betaling van alle verschuldigde
vergoedingen.
9. Alle facturen zijn betaalbaar binnen de 30 dagen na factuurdatum per overschrijving op volgend rekeningnummer (Belfius
BE75.0689.0374.1751)  op naam van Denenter comm v Haakstraat 11A 3201 Wolfsdonk BE 0834.355.297.
10. Een eventueel protest tegen de factuur dient schriftelijk en aangetekend te gebeuren en dit uiterlijk binnen de acht dagen na de factuurdatum.
11. Bij niet-betaling van de factuur binnen de 30 dagen is vanaf de vervaldag, van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, op het
openstaand saldo een verwijlintrest verschuldigd ten belope van 12% op jaarbasis. Bovendien is de klant in dat geval, eveneens van
rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope van 12% van het
factuurbedrag, met een minimum van € 125,00 en onverminderd het recht van Denenter comm v  op vergoeding van alle werkelijk geleden
schade. Bij laattijdige betaling van één factuur stelt alle openstaande (zelf niet vervallen) facturen onmiddellijk en conform deze Algemene
voorwaarden opeisbaar. Denenter comm v behoud zich het recht voor om elke verdere prestatie op te schorten tot het moment van volledige
betaling.
Leveringen en prestaties
12. ‘Levering’ als de goederen naar de klant worden gebracht, ‘Ophaling’ als de goederen bij de klant worden opgehaald. ‘Afhaling’ als de klant de
goederen op komt halen, ‘Retour’ als de klant de goederen terugbrengt. ‘Leveringen’ gebeuren aan de deur, zijnde in een perimeter van
maximum 10 meter van de vrachtwagen op een verharde en vlot berijdbare ondergrond zonder uit te pakken. ‘Ophalingen’ gebeuren aan de
deur, zijnde in een perimeter van maximum 10 meter van de vrachtwagen op een verharde en vlot berijdbare ondergrond en alles is op de juiste
manier weer ingepakt.
13. Leveringen/uitvoeringstermijnen en of data opgegeven door Denenter comm v zijn louter indicatief en verbinden haar niet. Tenzij schriftelijk
overeengekomen. Een vertraging in de levering/uitvoering van de goederen en diensten kan geen aanleiding geven tot schadeloosstelling of
verbreking van de Overeenkomst.
14. Bij het leveren van goederen of diensten staat Denenter comm v niet in voor de zware fout en zelfs het opzet van haar aangestelde of
medewerkers. In geen geval kan de klant aanspraak maken op enige schadevergoeding.
15. Specifieke verpakkingen zijn nooit in de prijs inbegrepen. De hieraan verbonden kosten, evenals de montagekosten zullen afzonderlijk in
rekening worden gebracht. De goederen, zelfs indien vrachtvrij verzonden, worden steeds op risico van de klant vervoerd. Denenter comm v
wijst alle verantwoordelijkheid af voor ongevallen tijdens het vervoer alsook vertragingen ontstaan na verzending. De klant zal in dat geval niet
gerechtigd zijn op schadeloosstelling.
16. De klant draagt het risico van verlies of beschadiging van de goederen bij transport door Denenter comm v of derden, alsook bij het uitvoeren
van prestaties.
17. De klant erkend de goederen in goede staat te hebben ontvangen en wordt geacht de goederen te controleren bij levering. Bij vaststelling van
schade, tekorten of defecten moet de klant Denenter comm v verwittigen om dit te melden. Melding van schade of tekorten na het event wordt
niet aanvaard.
18. De klant staat in voor de teruggave van de goederen in goede staat zoals hij deze heeft mogen ontvangen. De klant zal alle nodige doen om een
goede teruggave van de goederen te verzekeren.
19. Bij afhaling is de klant verantwoordelijk voor de goederen zodra deze de gebouwen van Denenter comm v verlaten.
20. Bij retour is de klant is verantwoordelijk voor de goederen tot dat de bestelbon wordt afgetekend voor ontvangst.
21. De klant zal instaan voor de teruggave van de goederen ook in geval van overmacht.
22. Afhaling en retour mag met een aanhangwagen als men de goederen vast kan binden en de goederen kan beschermen tegen weersinvloeden.
De aanhangwagen moet ook proper zijn. Indien niet aan deze vereisten kan worden voldaan behouden wij het recht om de bestelling te
weigeren en zijn worden er 50% van de kosten van de huurwaarde in rekening gebracht.
23. Bij afhaling en retour zijn laden en lossen voor de klant. Bij zware stukken kan er op aanvraag assistentie worden bekomen.
24. Denenter comm v is niet verantwoordelijk als de gehuurde goederen niet op de gewenste locatie kunnen geplaatst worden door onvoorziene
omstandigheden zoals doorgang te klein, doorgang afgesloten, toegangsweg onberijdbaar, …. . De klant is in deze gevallen verantwoordelijk
en kan geen schadevergoeding verhalen op Denenter comm v.
25. De huur van een trailer of bestelwagen met chauffeur worden berekend in regie vanaf het vertrek bij de magazijnen tot de aankomst terug op
hetzelfde adres. Een bijrijder(s) kan mee worden voorzien om te laden en lossen.
26. Leveringen en ophalingen zijn standaard aan de deur. Tenzij anders via email bevestigd.
27. Leveringen via trappen of liften worden enkel uitgevoerd na aanvraag vooraf. Hieraan zijn meerprijzen verbonden.
28. Levering en ophaling van maandag tot vrijdag tussen 18.00 en 08.00 uur, zaterdagen, zon en feestdagen zijn op aanvraag mogelijk. Hiervoor
gelden meerkosten.
29. Houd rekening dat de materialen verpakt zijn. Deze worden standaard bij de klant gestockeerd. Indien de verpakkingen mee terug moeten dient
dit vooraf te worden doorgegeven.
30. Bij ophaling of retour volgt een controle van de goederen. Bij schade of tekorten wordt dit meegedeeld aan u. De meldingsperiode kan tot 30
kalenderdagen duren na uw event.
31. De klant draagt het verlies, vernietiging en/of beschadiging van de goederen bij het transport alsook bij het uitvoeren van prestaties.
32. Ophalen en retour is enkel mogelijk op afspraak en moet vooraf worden aangevraagd.
Voorschotten en wijzigingen/annulatie
33. Tenzij de partijen schriftelijk anders overeengekomen zijn, zal de afrekening als volgt verlopen:
 Eerste voorschot van 25% van de geraamde offerte: onmiddellijk te betalen bij ondertekening van de bestelbon of reservering van de
activiteit;
 tweede voorschot van 50% van de geraamde offerte: te betalen uiterlijk 14 dagen (14) dagen vóór de gereserveerde datum;
 voor producties op maat kunnen er extra voorschotten worden aangerekend;
 eindafrekening: na uitvoering van de opdracht 30 dagen factuurdatum.
34. Tenzij de partijen schriftelijk anders overeengekomen zijn, dienen de voorschotten betaald te worden per overschrijving op bovenvermelde
rekening van Denenter comm v met vermelding van de naam en factuurnummer.
35. Betaalde voorschotten zijn definitief verworven door Denenter comm v en worden in geen geval terugbetaald, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk
anders overeengekomen.
36. Bij niet-betaling van één of meerdere voorschotten binnen de gestelde termijn, behoudt Denenter comm v zich het recht voor om de activiteit te
annuleren en de overeenkomst onmiddellijk éénzijdig en buitengerechtelijk te beëindigen via een eenvoudige kennisgeving, zonder dat
Denenter comm v  gehouden is tot enige schadevergoeding of terugbetaling van een eventueel eerder betaald voorschot. Hetzelfde geldt
indien zou blijken dat de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk is ingevolge een situatie van overmacht.
37. De klant dient de precieze aantallen van de bestelde artikelen uiterlijk een (1) maand vóór de gereserveerde datum door te geven via e-mail.
Eventuele wijzigingen nadien zijn mogelijk voor zover de gewijzigde aantallen niet meer dan 15 procent (15%) afwijken van de eerder
doorgegeven aantallen en op voorwaarde dat de wijziging uiterlijk 5 kalenderdagen voor levering doorgegeven wordt.
38. Indien de klant een gereserveerde datum annuleert dan is de klant aan Denenter comm v een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd
waarvan het bedrag afhankelijk is van het tijdstip van de annulatie:
 Meer dan 60 dagen vóór de gereserveerde datum: het eerste voorschot van 25% van de offerte;
 tussen 60 dagen en 14 dagen vóór de gereserveerde datum: het volledige voorschot, zijnde het eerste voorschot van 25% van de offerte
alsook het tweede voorschot van 50% van de offerte;
 tussen 14 dagen en 7 dagen vóór de gereserveerde datum: de volledige voorschotten 1 en 2, vermeerderd met een bedrag ten belope
van 90% van de offerte;
 minder dan 7 dagen vóór de gereserveerde datum: een bedrag ten belope van 100% van de offerte.
Klachten
39. Onverminderd bepalingen van dwingend recht, kunnen klachten betreffende de geleverde diensten (uitgezonderd zichtbare gebreken) slecht in
overweging worden genomen indien deze binnen de acht kalanderdagen na de levering per aangetekend schrijven en omstandig gemotiveerd
de maatschappelijke zetel bereiken. Klachten betreffende zichtbare gebreken kunnen enkel in overweging worden genomen op het ogenblik
van de levering zelf. Na deze vervaltermijnen worden de goederen geacht zonder voorbehoud te zijn aanvaard door de klant. Het overmaken
van een klacht door de klant betreffend de goederen en/of diensten geeft geen recht op enige betaling te onthouden.
40. Klachten betreffende facturen dienen binnen de acht kalanderdagen na factuurdatum per aangetekend schrijven en omstandig gemotiveerd op
de maatschappelijke zetel van Denenter comm v toe te komen. Na deze vervaltermijn wordt de klant geacht de factuur te hebben aanvaard.
41. Elke klacht die niet omstandig of laattijdig gebeurt, wordt voor onbestaande gehouden.
Het voorgaande doet geen afbreuk aan het recht van Denenter comm v  om een hogere vergoeding te vorderen mits bewijs van hogere
werkelijk geleden schade.
Varia eigendom en risico
42. Alle goederen blijven ten alle tijden eigendom van Denenter comm v.
43. De ter beschikking van de klant gestelde plannen, tekeningen, ontwerpen, modellen, berekeningen blijven eigendom van Denenter comm v.
Deze mogen niet zonder medeweten toestemming van Denenter comm v worden gekopieerd of aan derden worden overgemaakt.
44. Indien er een overeenkomst wordt opgemaakt op naam van meerdere personen zijn deze hoofdelijk en ondeelbaar aansprakelijk gehouden ten
aanzien van Denenter comm v.
45. In geval van gevaarlijke weersomstandigheden of andere gevaarlijke situaties heeft Denenter comm v steeds het recht om alle door Denenter
comm v gebouwde structuren af te sluiten voor het publiek.
46. Het risico gaat over op de klant bij met moment van het afsluiten van de overeenkomst.